ניהול סיכונים משפטיים

בניית תוכנית ניהול סיכונים משפטיים ויצירת תשתית משפטית תומכת

עסקים רבים פונים לעורך דין רק כאשר הם נקלעים לבעיה משפטית: תביעה שהוגשה נגדם, סכסוך משפטי שהתגלע בינם לבין לקוח, שותף או ספק ועוד ועוד בעיות כאלה ואחרות אשר מחייבות את "כיבוי השריפה" הספציפית שנדלקה. באופן הזה, העסק נדרש להשקעה גדולה יחסית של משאבים, זמן וכסף, על מנת לפתור את אותה בעיה נקודתית בעוד שניתן היה למנוע אותה בתכנון נכון מראש.

משרדנו מאמין כי עסק אשר נערך מראש להתמודד עם תרחישים בעייתיים, באמצעות יצירת תשתית משפטית חכמה ותומכת, לא יידרש לפעול ל"כיבוי שריפות" במהלך העסקים שלו ויחסוך באותם משאבים יקרים. למעשה, כל עסק מורכב מכמה ממשקים, לרוב מעובדים, לקוחות, ספקים, הנהלה (ובכלל זה: מערך גבייה, הנהלת חשבונות וכיוב'). נקודת המוצא של משרדנו היא שלכל אחד מהממשקים בעסק השפעה על הממשקים האחרים שבו ולכל אחד ואחד מהם נגיעה לפן המשפטי. די בכך שאחד מהם מתנהל באופן לקוי בהיבט המשפטי, כדי להשפיע על הממשקים האחרים בעסק.

לשם הדוגמא, ניקח עסק שנוהג לקבל מלקוחותיו תשלום באמצעות שיקים:

לקוח שמסר שיק יכול להעלות טענות שונות כנגד פירעון השיק שמסר. די שיוכיח בבית המשפט שהשיק אינו "שלם ותקין לפי מראהו" משום שלא נרשם בהתאם לתנאים המיוחדים הקבועים בחוק ו/או בהתאם להלכה שהנהיג בית המשפט העליון בעניין זה, כדי שבית המשפט יפסוק שאותו שיק אינו בר פירעון.

תוצאה של התנהלות לא נכונה עם שיקים שמקבל בית עסק, יכולה להעמיד את העסק בבעיית גבייה שתשפיע על תזרים המזומנים שלו, וכמו כדור שלג, בעיה בתזרים המזומנים יכולה לגרום להפרת התחייבויות כלפי ספקים.

תכנון נכון מראש ועריכת נהלי גבייה בהתאם לחוק ולהלכות בית המשפט העליון בעניין זה, תפחית משמעותית את סיכוני הגבייה, תאפשר גבייה יעילה וכן תאפשר לממשק העבודה מול הספקים לפעול ללא זעזועים מיותרים.

ומן הפרט אל הכלל:

באמצעות שיטת הליווי של משרדנו נוכל למנוע מראש מצב בו העסק יידרש להגיע לפתחו של בית משפט, בין אם כנתבע ובין אם כתובע. באופן הזה, כאשר ממשקי העסק מתפקדים בהרמוניה המשפטית הנדרשת, ביעילות המירבית, מושגים יציבות וביטחון שמאפשרים לעסק לחשוב קדימה אל עבר היעד הבא.

חשוב להדגיש:

תכנון מניעתי של עסק אחד שונה מתכנון מניעתי של עסק אחר. לכל עסק צרכים שונים ודרך עבודה שונה. התכנון יכול לבוא לידי ביטוי, בין היתר, בעריכת טפסים חכמים שיכללו אלמנטים שיש בהם כדי להגן על העסק בהווה ובעתיד, יכול לבוא לידי ביטוי בגיבוש נהלי קליטת לקוח, בגיבוש נהלי גבייה, בגיבוש נהלי עבודה שוטפת עם עובדי העסק ועוד ועוד.

חקירת הענף בו העסק פועל והערכת סיכונים

בחינת הצרכים של העסק, ובחינת דרך התקשרות עם לקוחותיו ועם ספקיו השונים בשים לב לשיטות העבודה הנהוגות בענף הספציפי. בהתאם לממצאים שיתקבלו, ניתן יהיה לצפות את המקומות בהם העסק ומנהליו חשופים הן כנתבעים פוטנציאליים והן כתובעים פוטנציאליים (לרוב העסק יהיה בכובעו של התובע עקב בעיות גבייה מלקוחות).

בניית תכנית ניהול סיכונים

לאחר שלב הערכת הסיכונים תערך תשתית עבודה נרחבת אשר תקבע נהלים ביחס לאופן התקשרות עם ספקים, עם לקוחות, דרכי גביה מתאימות וכמובן – אופן העסקת עובדים וניהול העסקתם, הכל בהתאם לחידושים החקיקתיים ולעדכוני הפסיקה, לרבות בהתאם לתקדימים והלכות חדשות בעולם המסחר.

ליווי מול נותני שירותים נוספים בעסק

מאחר והשירות אותו מעניק לכם משרדינו מהווה הצלע המרכזית של העסק, משרדנו פועל מול יתר נותני השירותים לעסק כדוגמת סוכני ביטוח, רו"ח, חשבי שכר וכיוב'.

שיטת תכנית ניהול סיכונים מתאימה לעסקים בתחומים שונים ומגוונים ובכלל זה,
לעסקים בתחום הטכנולוגיה, התעשייה, המסחר, ההובלה, התקשורת ועוד.

WhatsApp chat
דילוג לתוכן